Optik:

MC total genopbygget, alt adskilt, mekanisk kontroleret og istandsat. Polering af div. alu. dele.

Nylak over alt. Staferinger i 7-års folie (kan varmes af).  Varme og kemi bestandig ”emalje” anvendt på blanksorte dele, undtaget stel og forgaffel. Stel, fælge og bagstøddæmpere efterbehandlet med klarlak.  

 

 

Handling:

Forgaffel ben fra GPz1100B2 for optagelse af 280mm skiver, sænket 15mm med Tarozzi stabilisator. Nye kronrørslejer.

Hjul GPz1100B2, baghjul ½ tomme bredere end Z1000R1.

Bagdæmpere adskilt og dæmpervirkning kontroleret (uden fjeder).

Tilbage flytter fast forhvilersæt i org. konsol.

 

Bremser:

280mm skiver. Nye klodser for.

Alle kalibre adskildt, nye tætninger. Lak i kemifast emalje.

 

Led net:

Net fra Z1100ST ´83 (stort set identisk med Z1000J/R1) 

Tilpasset for Uni-track CDI tænding, tændingslås og styrkontakter. Kun minimale ændringer udført for styrkontakter på selve nettet (stik under tank).

Baglygte lyssystem ombygget til Z1000R systemet med faste ledninger til baglygte samt stik v. baglygte

Z1000J3/R2 cockpit, med omd. Tæller fra GPz1100B2 i  modificerede stik (i lygten) for multistik tilhørende Z1000ST nettet.

Tankmåler i cockpit defekt ? (spænding går op og ned på hvid/gul), kan være at tankmåleren (fra digitale GPz1100B2 system) ej fungerer med det analoge 1000R.

Olielampe afblændet (sensor findes ej i oliekøleradapter fra Uni Track)

Ny generator. Nye tændrørs kabler.

 

Motor:

Nye wiseco foringer, nye 1200ccm Wiseco 4177M0760 stempler, ringe 2992XC-76mm, 17mm krydspind. Boring med 2 x honing ved Als cylinder. Stempler Z1000A 10,25:1 komp, grundet lave 1000A st.top er cylinder kompenceret (ca – 0,75mm af højden), færdig komp værdi målt 9bar (svarende til ca 9,5:1).

Topstykke Unitrack, med underlæggende shims, std. Unitrack ventilfjedre. Topstykke ”flow” portet, alle ventilsæder 3 vinkel frest, 4 x nye udstødsventiler. Unitrack 120hk knastaksler.

Toppakning Wiseco W5963, 2 delt. Orig. kanstkædetårn o-ring (varmebestandig), ”Vitton” varmebestandig o-ringe i olieovergange.

Ny knastkæde og knastkædedtrammer skinne. Nye holder/dæmpergummi for knastkædedtrammer skinne.

Komplet gearkasse og kobling fra Uni Track, (ekstra plade, ekstra fjeder og større diameter i fohold til orig. 1000R).

Karburator fra GPZ900R (gaskabel også gpz900r), forlænget i midt. Luftskrue 2½ ude, tomgamg dyse 35, hv dyse ”opboret” til 135.  

Tænding komplet fra Uni Track, CDI box Uni Track (37,5 gr. max avancering). Muligvis kan ekstra ”HK´ere” hentes ved skift til 40 gr CDI box fra GPZ750 uni track (luftkølet model), da komp. værdier jo ikke er ekstreme.

Oliekøler, stor (4 ribbet) fra Uni Track.

Udskiftet gummidæmpede motorophæng for/øverst med ”fast” montering.

 

 

E-Mail: Info@hleng-it.dk

Tel . +45 20103320