Kawasaki GPz 1100 B2

Lidt info om mit eget nuværende "project" (når ellers der er tid til det).


Project start : En papkasse model som ikke havde været på gaden i mange år.  

 


Motor : 35.000 km , 120 Hk GPz 1100 UniTrack (orig. B2 109 hk).  Monteret i cyklen incl.UT CDI box i modsætning  til B2´ erens svingklods avancerede tænding.   


Samlet for syn og registrering: Efter lidt bøvl med CDI box og benzinpumpen fik B2éren en genfødsel på gaden (prøveplader). "Små huller i effektområdet" men man kan jo ikke forlange det hele når man ikke lige gider at montere luftfilterboxen, men vigtigst af alt, indprøjtningen og motoren lovede mere end de 120Hk !.  

 


Hjul, for- og baggaffel, fodhvilere mm fra en 89´ Kawa ZXR 750 H1 er blevet til overs til B2éren.

Det bliver fedt med 120 /190´er dæk på 17 " hjul, 43 mm Forgaffel og stiv bagsvinger. Køre egenskaber - Den tid den sorg, det skal nok komme til at virke til sidst.

Vinter 2004/5 Zephyr 750 svinger og ZXR hjulet, opkortede KONI dæmpere.

Søster maskiner 1200ccm 1000J (m UT gearkasse) - 1170ccm UT  "hva ska puttes i ?"  

1170ccm 10.25:1 wiseco UT "pløkkerne" 

ZXR delene tager form, hjemmestrikkede fodhvilere af  2 gamle skrot systemer og indsprøjtnings anlægget må desværre pensioneres på vægtens alter sammen med hvad der ellers ikke absolut er behov for. 

1170 Uni Track motoren med modificerede knaster (10,2mm løft / ca 295grader) blev først færdig, så den røg i. 

Sku man ofre ledningsnettet til fordel for noget let hjemmegjort (mange ledninger bruges jo ikke til noget længere), nej kun af med sprøjt lednings delen, de sidste 3-400gram er vel for små sko til 3-4 timeres arbejde.     

RS 36 fladspjlæderene på,kort herefter lidt gyldne dråber olie og benz og projectet kunne døbes:

"GPz 1170 Mean Streak"    

(den så jo lav og lang ud , en eftermåling af akselafstand viste dog minus 45mm, hm baggaffel er plus 20, forgaffel stadig med neutral ben vinkel i forhold til kronrør, så det må være fordi hele ekvipagen er sænket ca 30mm bag og 40mm i for at det endte der, uha gad vide hvordan den styrer, tyngdepunktet er jo ok, og effektive efterløb jo kun minimalt ændret)

 

Se også ombygningssiden. 


Forside

E-Mail: Info@hleng-it.dk

Tel . +45 20103320